The Prophet by Khalil Gibran - Translations

One of my mini projects is the collection of all translations of Khalil Gibran's "The Prophet". Right now I have the book - thanks to the help of some friends - in 13 languages (just a few chapters are incomplete). The translations were mostly done by volunteers:

Česky: Chalíl Džibrán - Prorok
Deutsch: Khalil Gibran - Der Prophet
English: Khalil Gibran - The Prophet
Español: Khalil Gibran - El Profeta
Français: Khalil Gibran - Le Prophète
Italiano: Kahlil Gibran - Il Profeta
Lietuvių: Kahlil Gibran - Pranašas
Magyar: Kahlil Gibran - A Próféta
Português: Khalil Gibran - O Profeta
Русский: Халиль Джебран - Пророк
Türkçe: Halil Cibran - Ermiş
中文 Chinese: Khalil Gibran - 先知
Arabic: العربية جبران خليل جبران النبي

Access: cannot be granted due to Copyright!
(Please send me an email for further interest.)


"...the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."



Lesung

In meiner Freizeit habe ich die Übersetzung von "Der Prophet" auf Deutsch gelesen und als MP3s aufgezeichnet. Da ich jedoch keine Nutzungsrechte besitze, kann ich dieses Audio Book leider nicht veröffentlichen. Diese Lesung sollte eigentlich dazu dienen, den Inhalt des Buches sowohl Blinden als auch Analphabeten zugänglich zu machen...

Solltest Du Interesse daran haben, so kontaktiere mich einfach per E-mail!

Kommentare